Tuesday, September 25, 2012

Tuhan tolong jaga ibubapaku~

AYAH….IBU,
Pengorbanan kalian bak titisan air hujan 
Kasih sayang kalian sedalam lautan biru 
Doa kalian umpama cahaya bulan purnama 
Harapan kalian setinggi sang rembulan 

Ayah..ibu, 
Demi kalian aku rela 
Rela berusaha dan bertekad untuk berjaya 
Ingin membalas segala budi baik kalian 
Dan ingin bergelar srikandi yang cemerlang 
Walau setinggi rembulan 
Anakmu ini tidak akan gentar 

Ayah…ibu, 
Sesungguhnya kalianlah puncak inspirasiku 
Kalian kompas hidupku 
Demi satu arah dan sebuah destinasi 
Untuk mengejar suatu kejayaan yang pasti 

Ayah...ibu, 
Tiada seungkap kata manis dari anakmu 
Tiada sebaris bicara mulia buat kalian 
Terima kasih atas segalanya 
Doa, kasih sayang dan pengorbanan kalian 
Akan ku renang hinga hujung nyawa... 



Guys...aku masih mempunyai kedua ibubapaku. Aku sangat2 bersyukur kerna masih ada mereka di dunia ini...Terima Kasih TUHAN.. Aku sangat bersimpati terhadap sahabat2ku yg sudah tidak punya ibu mahupun bapa lg.. Tak mengapa ya wahai sahabatku, TUHAN sentiasa bersama kalian... 
       
   Sbg perkongsian dgn pembaca sekalian, kedua ibubapa ku tdk sehat spt org lain ttp mereka berusaha hidup spt org lain jg, ingin bekerja menanam padi atau mencari wang walhal mereka sudah tdk semampu org lain, ini kerna disebabkn semangat yg mereka ada itu yg membuat mereka mampu..Aku teramat2 sedih kerna masih x dpt jg mereka kerna masih belajar lg(mereka di kpg)..Doa dan harapan agar umur mereka panjang sehingga aku berjaya dlm hidup..


 Jadi, di sini aku ingin berpesan bahwa selagi kita punya ibu dan bapa bersama kita skrg, hargailah mereka...Kerna seandainya tidak, nnt terlambat utk menyesali nya.... Minta maaf seandainya kwn2 tlh melukakan hati mereka..Sebaliknya, bahagiakan mereka dgn perbuatan yg taat, patuh dan menyenangkan. Ini adalh perkara wajib bg anda dan sy..see ya! :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.